Hoe social media je evenement kan maken
Iedereen gebruikt tegenwoordig wel social media zoals Facebook, Twitter, Instagram of Snapchat, misschien zelfs wel allemaal. In de afgelopen jaren is de invloed van social media op ons leven flink gestegen, ik check minstens elke 10 minuten mijn telefoon op berichtjes of ik kijk wat foto's op Instagram of treintijden.
Een essential voor bedrijven in de Leisure branche!
Als bedrijf in de Leisure branche zoals Apenkooi Events, bekend van festivals als Straf_werk en DGTL, is het niet meer mogelijk om geen social media te gebruiken om je events te promoten. Vrijwel iedereen uit de doelgroep van bedrijven in de Leisure branche gebruikt social media en is dus ook makkelijk te bereiken via reclames op Instagram of een promotietweet. Het gebruiken van social media om je bedrijf bekender te maken is dus echt essentieel, zeker als je een nieuw bedrijf start en je bekendheid nog moet opbouwen! Aangezien ik Leisure & Eventmanagement studeer is het voor mij van groot belang om alles te weten over het social mediagebruik van mijn doelgroep.
Waarom werkt het zo goed?
De reden dat het voor bedrijven zo goed werkt om reclames te maken via social media is omdat de doelgroep van het bedrijf tijdens het scrollen door zijn of haar Timeline langs de advertentie komt en deze onbewust opslaat. Ik ben er zelf ook schuldig aan, wanneer ik een evenement langs zie komen op social media app ik wat vrienden om kaartjes te bestellen. Dit gebeurde me onder andere met Soenda festival, Free Festival en Supremacy.
Onbewust neem je in je op wat je gezien hebt en ga je er over nadenken, als het event je leuk genoeg lijkt ga je vanzelf actie ondernemen om naar het event toe te gaan.
Inspelen op social media.
Voor organisaties is het dus belangrijk om goed in te spelen op zijn doelgroep via social media. Door gave foto's te en filmpjes te plaatsen van vorige edities en de line-ups te plaatsen met filmpjes van de artiesten die komen raak ik absoluut geïnteresseerd. Aftermovies doen het ook altijd wel goed bij mij. Je ziet hoe leuk de bezoekers het hebben en wil dat leuke natuurlijk ook meemaken. In dit soort dingen ben ik zó beïnvloedbaar. Als ik het gevoel dat ik krijg bij foto's, filmpjes of aftermovies chill vind wil ik het liefst direct een kaartje kopen. Missie geslaagd voor de promotieteams van alle evenementen waar ik geweest ben. Jullie hebben het meest beïnvloedbare meisje ter wereld naar jullie evenement gekregen.
Het is dus wel duidelijk dat social media niet meer weg te denken is uit
ons leven en dat bedrijven social media dus ook wel moéten gebruiken voor een
breder bereik.
Tegen bedrijven in de Leisure branche wil ik dan ook zeggen dat als ze nog geen
social media account hebben voor hun event o.i.d. dit zo snel aan te maken
zodat ze reclames kunnen gaan maken voor hun bedrijf.
Bij mij werkt dit in ieder geval wel 😉.